Legaliseren diploma’s en cijferlijsten: info DUO
Voordat in Nederland behaalde diploma’s en cijferlijsten gelegaliseerd kunnen worden bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken of bij de Rechtbank, dienen deze eerst gelegaliseerd te worden door DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs). Voor de legalisatie van DUO kunt u enkel op afspraak terecht bij de servicekantoren van DUO in Amsterdam, Groningen of Rotterdam.
De kosten van het legaliseren bij DUO zijn €6,- per document.
U kunt dit eventueel zelf regelen of kiezen voor het gemak van de legalisatieservice van Urgent Legaliseren.
Meer informatie over de legalisatie bij DUO kunt u lezen op de website van DUO:
https://duo.nl/particulier/nederlands-diploma-in-buitenland/legalisatie-diploma.jsp
Legaliseren medische documenten: info VWS
Heeft u een medisch dossier of een gezondheidsverklaring van een huisarts die u buiten Nederland wil gaan gebruiken? Dan dient de handtekening van de behandelend arts gelegaliseerd te worden door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) voordat deze door het Ministerie van Buitenlandse Zaken of door de Rechtbank gelegaliseerd kan worden.
De legalisatie van de documenten kan alleen op locatie bij het Ministerie van VWS in Den Haag doordeweeks in de ochtenduren. De service bij het Ministerie van VWS is zonder kosten.
Urgent Legaliseren is gevestigd om de hoek van de Ministeries waardoor dit tegen zeer betaalbare tarieven zo voor u geregeld is.
Kijk voor meer informatie over het legaliseren van gezondheidsverklaringen op de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eerstelijnszorg/vraag-en-antwoord/gezondheidsverklaring
legaliseren documenten van Belastingdienst: info Min. V. Financiën
Gaat u een document van de Belastingdienst legaliseren voor het gebruik buiten Nederland? Dan dient de verklaring van de Belastingdienst eerst gelegaliseerd te worden bij het Ministerie van Financiën in Den Haag. Let hier wel bij op dat het document van de Belastingdienst wel ondertekend is door een medewerker van de Belastingdienst, zonder handtekening kan het document helaas niet gelegaliseerd worden. Heeft u een document van de Belastingdienst zonder handtekening ontvangen? Neem dan eerst contact op met de Belastingdienst voor het opvragen van een versie voorzien van handtekening.
De legalisatie bij het Ministerie van Financiën is per post aan te vragen, maar kan soms wel wat tijd in beslag nemen. Urgent Legaliseren zit op steenworp afstand van het Ministerie van Financiën en weet de legalisatie bij het Ministerie van Financiën snel te verzorgen.
Kijk voor meer informatie over het legalisatie van documenten van de Belastingdienst op de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/ministerie-van-financien-directoraat-generaal-belastingdienst
Legaliseren exportdocumenten: info legalisatie via KVK
Wilt u documenten legaliseren opgemaakt vanuit een Nederlandse onderneming, zoals bijvoorbeeld een jaarrekening, verklaring of volmacht? De handtekening van de tekenbevoegde is te legaliseren via de Kamer van Koophandel (KVK). Voor het legaliseren bij de Kamer van Koophandel kunt u helaas tegenwoordig niet zelf meer terecht bij de KVK, daarvoor heeft u een erkend legalisatiekantoor nodig.
De kosten van het legaliseren bij de KVK kost €11,25 per document.
Urgent Legaliseren staat in dagelijks contact met de KVK en weet handtekeningen bij de KVK binnen zeer korte tijd te legaliseren, vaak al in een 60 minuten geregeld.
Nadat de KVK het document gelegaliseerd heeft kan deze vervolgens door de Rechtbank en/of het Ministerie van Buitenlandse Zaken gelegaliseerd worden.
Ook voor het spoedig opvragen en legaliseren van gewaarmerkte uittreksels van de KVK kunt u terecht bij Urgent Legaliseren, we zitten op loopafstand van het servicekantoor van de KVK in Den Haag en weten snel voor u te schakelen.
Kijk voor meer informatie over het legaliseren van documenten via de KVK op de website van de KVK: https://www.kvk.nl/internationaal/legalisatie-bevestigt-een-handtekening-en-is-soms-verplicht/
Legaliseren volmacht: info notaris, met alternatief gemeente ambtenaar
Geeft u een volmacht af aan iemand anders die namens u aan de slag gaat in het buitenland? Dan dient uw handtekening wel geverifieerd te worden dat uw handtekening werkelijk door u geplaatst is om fraude te voorkomen. U kunt uw volmacht tekenen in het bijzijn van een notaris of een gemeenteambtenaar die onder ede verklaringen dat u werkelijk zelf de handtekening heeft geplaatst onder het document, vervolgens kan het document verder gelegaliseerd worden. U heeft hierin 2 opties:
Optie 1: via het gemeentehuis
U kunt hiervoor op afspraak terecht bij het gemeentehuis. Soms duurt het even voordat u bij het gemeentehuis terecht kan, dus maak tijdig een afspraak bij uw eigen gemeente. Meer informatie kunt u meestal terugvinden op de website van uw gemeente, als voorbeeld kunt u de informatie lezen op de website van de gemeente Den Haag: https://www.denhaag.nl/nl/akten-en-verklaringen/legalisatie-van-handtekening-garantverklaring-aanvragen/
Optie 2: via een notaris
Duurt het lang voordat u welkom bent bij het gemeentehuis of is uw volmacht complex? Dan is het wellicht handig om de legalisatie van uw handtekening te laten verlopen via een notaris. Let op! De kosten van notariskantoren die verschillen enorm en helaas heeft ook niet iedere notaris op korte termijn tijd voor u. Wij werken dagelijks samen met Van Buttingha Wichers Notarissen in Den Haag en kunnen hier dan ook een warme aanbeveling in maken om uw handtekening snel en met gemak te legaliseren. Nadat u het document ondertekend heeft bij Van Buttingha Wichers Notarissen loopt u in 5 minuten naar het kantoor van Urgent Legaliseren om het document af te leveren of kunnen zonder verdere kosten ook eventueel het document ophalen bij Van Buttingha Wichers notarissen.
U kunt zelf snel en eenvoudig online een afspraak maken voor de legalisatie bij Van Buttingha Wichers Notarissen via de website: https://vbwnotarissen.nl/nl/legalisatie
Legalisatie gewaarmerkt kopie: info notaris , met alternatief gemeente ambtenaar
Dient u een document te legaliseren waarvan het origineel niet afgegeven kan worden aan een ander, bijvoorbeeld een legitimatiebewijs, dan kunt u er voor kiezen om een gewaarmerkt kopie te laten maken van het origineel zodat u zelf het origineel in bezit kan houden. U hoeft in dit geval niet bang te zijn dat uw originele document met wat voor reden dan ook verloren gaat.
Een gewaarmerkt kopie wordt vaak ook gevraagd als u de documenten bij instanties in het buitenland dient in te leveren en niet meer terugkrijgt van de instantie. Met deze reden kunt u ook er voor kiezen om bijvoorbeeld een gewaarmerkt kopie te laten maken van uw diploma’s en cijferlijsten.
Voor het maken van een gewaarmerkt kopie kunt u terecht bij uw gemeente of bij een notariskantoor. Zij verklaren onder ede dat het gewaarmerkte kopie één op één gelijk is aan het originele document wat u bij hen heeft aangeboden.
Optie 1: via het gemeentehuis
Voor het maken van een gewaarmerkt kopie bij een gemeentehuis kunt u meestal een afspraak maken op de website van uw gemeente.
Zie voor meer informatie hierover als voorbeeld de website van de gemeente Den Haag: https://www.denhaag.nl/nl/akten-en-verklaringen/kopie-of-afschrift-waarmerken/
Optie 2: via een notaris
U kunt er ook voor kiezen om op korte termijn een gewaarmerkt kopie te laten maken bij een notariskantoor. Let hierbij wel op de kosten die gevraagd worden door de notaris, deze variëren namelijk aanzienlijk en loont vergelijking in deze.
Met een warme aanbeveling verwijzen wij u graag naar Van Buttingha Wichers Notarissen in Den Haag, bij Urgent Legaliseren om de hoek. U kunt hier altijd op zeer korte termijn terecht tegen een eerlijk tarief. U kunt zelf snel en eenvoudig een afspraak maken via de website van Van Buttingha Wichers Notarissen: https://vbwnotarissen.nl/nl/legalisatie
Gaat u documenten vanuit Nederland in het buitenland gebruiken? Dan dienen deze documenten meestal gelegaliseerd worden. Na legalisatie wordt de documentatie geaccepteerd in het land van uw bestemming.
Doordat wij op steenworp afstand zijn gevestigd van de Rechtbank van Den Haag, het Ministerie van Buitenlandse Zaken (CDC) en de meeste consulaten, kunnen wij het legalisatiegemak voor een zeer voordelig tarief aanbieden.
Zoals in ons filmpje te zien is gaan onze koerieren milieubewust door Den Haag op de elektrische fiets.
Binnen Urgent Vertalen streven wij naar kwaliteit en constante verbetering. Voor de waarborging van het voldoen aan de eisen en wensen van klanten is een managementsysteem opgezet, geïmplementeerd en onderhouden conform de vereisten van ISO 9001:2015, ISO 17100:2015 en ISO 27001:2015.
ISO 9001 Waarborging van kwaliteit
Door middel van het kwaliteitsmanagementsysteem zorgen wij er voor dat wij kunnen voldoen aan de eisen en wensen van de klanten en andere belanghebbenden. Dit doen wij door middel van een aantal kernelementen:
Bekijk het ISO-9001 certificaat
ISO 17100 Vertaalnorm
De ISO 17100 is de internationale norm voor het kwaliteitsmanagementsysteem van het leveren van vertaaldiensten. Doordat vertalen het hoofdproces is van Urgent Vertalen is deze ISO norm van essentieel belang. Hiermee wordt aangetoond dat het vertaalproces op een beheerste manier wordt uitgevoerd en dat de kwaliteit van de dienst optimaal wordt gewaarborgd. Hieronder valt dat verschillende processen in kaart zijn gebracht, waaronder de processen omtrent vertaling, waarin check/review is meegenomen. Daarnaast zijn de juiste middelen en de vereiste competenties van medewerkers en freelancers vastgelegd. Hiermee wordt de vertaalkwaliteit optimaal gewaarborgd. Door de High Level Structure (HLS) van het managementsysteem is de ISO 17100 geïntegreerd met ISO 9001:2015 en wordt deze norm tezamen met ISO 17100 onderhouden en is continu in ontwikkeling.
Bekijk het ISO-17100 certificaat
ISO 27001 Informatiebeveiliging
Urgent Vertalen staat voor vertrouwen, integriteit en het voldoen aan wet- en regelgeving. Gezien wij door onze dienstverlening over veel vertrouwelijke informatie, zoals persoonsgegevens, bedrijfsgegevens en vertrouwelijke dossiers beschikken is het van groot belang hier zorgvuldig mee om te gaan. Wij nemen privacy en beveiliging serieus. Om deze reden is het besluit genomen hier op een professionele manier, middels ISO 27001 informatiebeveiliging invulling aan te geven. Op deze manier willen wij klanten, stakeholders en andere belanghebbende aantonen dat hun informatie en gegevens in goede handen is bij Urgent Vertalen. Om ervoor te zorgen dat de informatiebeveiligingsprocessen geïntegreerd zijn met overige processen en bedrijfsvoering is gekozen om ISO 27001 te integreren in het managementsysteem voor ISO 9001 en ISO 17100. Er zijn doelstellingen opgezet om er voor te zorgen dat we continu naar een beter proces streven. Hiermee wordt de betrouwbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van de data binnen Urgent Vertalen beheerst en worden de processen van de organisatie continu verbeterd.
Bekijk het ISO-27001 certificaat
Om het managementsysteem van de drie ISO normen goed te kunnen waarborgen is de directie van Urgent Vertalen zelf actief betrokken bij het opzetten van het managementsysteem en wordt dit met externe deskundigheid van consultants gewaarborgd.
Den Haag, 12 maart 2024
Jeffrey Posthuma
23/04/2025 Medel Aviles, Den Haag
“Reliable and fast! Highly recommended”
22/04/2025 Roger, Horst
“Snelle en zeer goede service!”
22/04/2025 GERARDO CHAVEZ TRAVIESA, Aalsmeer, The Netherlands
“One friend of mine recommend to you guys, and in my personal opinion it was the best experience, the response was amazing everything was very clear.”
22/04/2025 Miranda , Fijnaart
“In de tijd van nog geen 2 uur vanaf moment van afgeven tot een scan ontvangen! Hele heldere service en zeer netjes dag erna ook de originele documente”
22/04/2025 Teunis, Papendrecht
“Fijn om bij een vertaling onder enige spoed met 1 mail direct contact te hebben en daarna het vertaling binnen 1 week in huis te hebben!”